ၿငင္းလုိ႔မရတဲ့အခါက်ေတာ့
Thursday, August 20, 2009
ျငင္းလို႕မရတဲ့အခါက်ေတာ့
ကဗ်ာေရးဖို႕ ျပင္ဆင္ေနရာကေန ေဘာလ္ပင္လိုက္ရွာရင္း အံဆဲြေတြေမႊေႏွာက္ တုိလီမုတ္စေတြ ရွင္းလင္း စာအုပ္ေတြစီရင္းညီရင္းနဲ႔ အခန္းသန္႕ရွင္းေရး အစီအစဥ္ေရာက္သြားေတာ့လည္း ေမြ႕ယာေတြ ဖုတ္ဖက္ခါ၊ ေနလွန္း၊ ၾကမ္းတုိက္နဲ႔ နဖူးကေခၽြး ေျခမမက်တဲ့အထိ ငါဟာ ငပ်င္း ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါဟာ ညႀကီးမင္းႀကီးလည္း စာ ထေရးတတ္တာပဲ၊ ငါဟာ ငပ်င္းငဖ်င္းေတာ့ ဟုတ္ပုံမေပၚဘူး။ ဒါနဲ႔မ်ား ငါနဲ႔ ပိုက္ဆံ ဘာလို႕အတူမေနရပါလိမ့္၊ ငါ့အေၾကာင္းမသိဘဲ ဆက္ဆံ ေရးက်ဲၾကတာေတြ ဒီလူေတြ ငါဘယ္လိုတုံ႕ျပန္ရမလဲ သူမနဲ႕ကဲြသြားတဲ့တစ္ေန႕ သူမကို ငါထားခဲ့ တစ္ေန႕ကို ေစာင့္ၾကည့္မယ္ဆုိတဲ့ ဒီအမ်ဳိးသမီးႀကီးကို ငါဘယ္လိုတုံ႕ျပန္ရမလဲ၊ အဲဒါ ငါ့မွာခက္ ေနတာပဲ၊ ဟုိေကာင္ ေန၀ိုင္၀ိုင္ကေတာ့ ေအးေဆးပဲ၊ သႀကၤန္တြင္းမွာ ဘယ္မွမသြားဘူး၊ အိမ္ေရွ႕ သံတံခါးပဲ ေဆးထုိင္သုပ္ေနတယ္။ ေအးေဆးပဲ၊ ငါနဲ႔ပတ္သက္သမွ် အင္း ငါကလည္း ပတ္သက္ခဲ့ တာကိုး တစ္ရာမွာ ကိုးဆယ္ကိုး အဲဒီလိုျမင္ေနၾကတာ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း၊ ငါဟာ ေလးနက္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း ငါဟာ အႏုပညာအထုံပါရမီနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္း ငါဟာ အိမ္က ေၾကာင္စုတ္ ေလးကိုေတာင္ ညစာမွန္မွန္ေကၽြးေလ့ရွိေၾကာင္း ျပဖုိ႕ မဟာရန္ကုန္သို႕ ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့၊ အလုပ္ရွင္ ကို မယုတ္မလြန္ေျပာခဲ့၊ ရန္ကုန္မွာ ေန႕ေရြ႕ညေရြ႕နဲ႔ တစ္လၾကာၿပီး တစ္ညမွာ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး တည္းခုိေနတဲ့ေနရာ ႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္ေတာ့ ဒီကားဟာ ငါ့ၿမဳိ႕ငါ့အိမ္ကိုေရာက္သြားရင္ သိပ္ေကာင္း မွာပဲလုိ႕ ေတြးမိ၊ ဟုတ္တယ္ ငါ့အိမ္ကို ေရာက္မွာဘဲ၊ ငါ့အိမ္ကို ငါျပန္ေရာက္လာေတာ့ တစ္ဖက္ မွာ ကဗ်ာ မ်က္ႏွာဖုံးရွင္၊ တစ္ဖက္မွာ ရပ္ကြက္ထဲ ရင္လို ေယာင္ေျခာက္ဆယ္၊ မနက္စာကို အလုပ္တစ္ခုႏွယ္ အခ်ိန္ယူျပင္ဆင္စားေသာက္ၿပီးတဲ့အခါ ဟုတ္တယ္ အိပ္သာ၀င္ဖုိ႕က်န္ေသး တယ္။ အားအားယားယား မဟုတ္ဘူး၊ အိမ္သာ၀င္ေနတာ က်န္းမာေရးအရ၊ ၿပီးေတာ့လည္း ေသြး သားကိစၥ၊ ရုပ္ပုံေတြနဲ႔မဟုတ္ဘဲ အေကာင္လုိ္က္ႀကီး မဆက္ဆံရသေရြ႕ ျမင္ျမင္သမွ်ႏွာဘူးက် လ်က္ ငါ့အားနည္းခ်က္ကို ၀န္ခံေနရတဲ့အေပၚ အထင္အျမင္ေသးမယ္ဆုိလည္း ေသးၾက၊ ကမာၻ မွာေတာ့ ဒါဟာ မထူးဆန္းေတာ့ဘူး။ အလိုမတူတဲ့ ကိစၥကလဲြရင္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာေဖာက္ဖ်က္ရာ လည္းမက်ေတာ့ဘူး၊ အဲသလို ကိုယ့္ဘက္က ဆင္ေျခဆင္လက္ အသင့္အေနအထားနဲ႔ ေဆး၀ါး ကိစၥလည္း အပါအ၀င္ေပါ့၊ ဘာျဖစ္လည္း ကို၀င္းျမင့္တို႕ ကိုလူဆန္းတုိ႕လည္း တားျမစ္ထားတာ သိၾကမွာဘဲ၊ စိတ္ကုိေျပာင္းလဲေစတတ္တာ သိၾကမွာဘဲ၊ က်န္းမာေရးကို ဆုိးရြားစြာ ထိခိုက္ေစႏုိင္ တာလည္း သိၾကမွာဘဲ၊ အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္ဆုိတာ အသိအေပၚ ယုံမွားသံသယျဖစ္ေန ေသးလို႕ ကိုေဇယ်ာလင္းလည္း ဒီလိုပဲေနမွာ၊ ကိုမုိးေ၀ေရာ၊ ညဆယ္နာရီခဲြမွ ပဲြကစတာ၊ ကိုငုအိမ္ ဆုိင္ကေန ေခါက္ခက္နဲ႔ေကာင္းျပည့္ေရာက္၊ ေကာင္းျပည့္ကေနေခါက္ခက္အရွိန္ မေသေသးဘဲ သီရိမဂၤလာညေစ်းမွာ လူမလဲဘဲ ပုလင္းလဲ၊ ေဆးလိပ္ေငြ႕ေတြ လြမ္းၿခံဳနဲ႔ အိမ္အျပန္ဇနီးမယား ေတြထလာေအာင္ ေခါင္းေလာင္းဆဲြရတာ ဒီတစ္ေန႕တည္းလားဆုိေတာ့ မဟုတ္ဘူးတဲ့ ဒီလိုည ေတြက မ်ားပါၿပီတဲ့ အလုံလမ္းအတုိင္း လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ၾကနဲ႔ ကားႀကီးေတြက ေဘးကေန တ၀ူး ၀ူးျဖတ္သြားနဲ႔ ကိုေဇယ်ာလင္းေရ၊ အခုေတာင္ ဘိတ္ကေန လွမ္းပူရေသးေတာ့၊ ခက္ေတာ့လည္း ခက္ပါတယ္ ညအိပ္ယာမ၀င္မွီ တစ္ခုခုထိခိုက္ခံစား ဒါမွမဟုတ္ ထူးျခားေျပာင္းလဲဖုိ႕ ေယာက်္ား သားေတြဟာ အခ်ဳိ႕ပုံေအာၿပီး ေလာင္းကစားလုပ္ၾကသလို အခ်ဳိ႕အေပါင္းအသင္းေတြစုၿပီး ညေန ညေနစည္တယ္ေလနဲ႔ စိတ္ေျဖ၊စိတ္ေျပၾကသလုိ သူတုိ႕ အဲဒီလုိ ညကို ကုန္ဆုံးလြန္ေျမာက္ေစ တာ၊ ငါ အဲဒီလိုသုံးစဲြရင္း ေယာက်္ားပီသေၾကာင္း ျပခ်င္ေနတာလား မသိတာ၊ လူမွာ ေျပာမနာ ဆုိ မနာနဲ႔ အေျပာင္အျပက္ေရာ အတည္အတံ့ေရာ အတုိင္အေဖာက္ညီမယ့္တစ္ေယာက္ေယာက္ ေတာ့ လုိတာအမွန္ပဲ၊ ခင္ဗ်ားကေတာ့ စင္ကာပူကိုသြားဖုိ႕ကိစၥေျပာမွာေပါ့။ ေျပာႏိုင္တာေပါ့၊ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ့္အေနအထား တကယ္ျဖစ္ရွိေနတဲ့ၾကားက ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့အတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ရွိေနပုံ ျဖစ္ေနပုံဟာ အံမခန္းစြန္႕စားခန္းတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ဒါခင္ဗ်ားကို ဂုဏ္ယူတက္ဝၾကြ ဖြယ္အန္၀န္ခံမိေတာ့လည္း ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္အေပၚသုံးစဲြတဲ့နိမိတ္ပုံက သစ္ေျခာက္ပင္တဲ့၊ အသီးသီးဖုိ႕လက္တစ္ကမ္းအလိုက ၾကည့္ရင္ေတာ့ အခုမွ အေညွာင့္ေပါက္တဲ့ေကာင္ကို ဘယ္ အားရစရာရွိမလဲ၊ အခုမွျပန္ေတြ႕ၾကတဲ့ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို တစ္ေယာက္က သိဖုိ႕စကား လုံးေတြနဲ႔ မလုံေလာက္ဘူးဆိုေပမယ့္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေပၚခင္ဗ်ားထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးပုံ တစ္ခ်ဳိ္႕ကေတာ့ ကြက္တိပဲ၊ ဒါဟာ ငါ့ဘ၀တက္လွမ္းဖို႕ ေနာက္တစ္ဆင့္မ်ားလား၊ တက္လွမ္းစရာ ရွိလို႕ပဲ ခင္ဗ်ားနဲ႔ေတြ႕ရတာလား၊ Black to the Future ရုပ္ရွင္ကို ၾကည့္အၿပီးမွာ နားလည္ထား တာတစ္ခုက တစ္ခ်ိန္မွာ ေမာင္ဘဟာ ကာလယႏၱရားကိုတီထြင္ႏုိင္ေအာင္ အနာဂတ္ကတီထြင္ ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ ေမာင္ဘက ပစၥဳပၸာန္က ေမာင္ဘဆီလာၿပီး ယႏၱရားျပဳလုပ္ပုံျပဳလုပ္နည္းကို ျပသခဲ့တယ္ဆုိတာ။ အဲဒီျဖစ္စဥ္တစ္ခုထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ေနတယ္ ခင္ဗ်ားျဖစ္ေနတယ္၊ အခု မုန္ တုိင္းသတင္းနဲ႔ ေနာက္ဆက္တဲြဂယက္ေတြ ျမင္ေနၾကားေနရေတာ့ ကိုယ္ဘာမွအျဖစ္မရွိတာ နည္းနည္းစိတ္သက္သာရသလိုပဲ၊ ကမာၻႀကီးက ပ်က္ေနၿပီ။ ခင္ဗ်ားက ဘာျဖစ္ခ်င္ေသးလို႕တုန္း အဲသလို႕ေပါ့။ ။
ေမာင္ယုပိုင္
ကဗ်ာေရးဖို႕ ျပင္ဆင္ေနရာကေန ေဘာလ္ပင္လိုက္ရွာရင္း အံဆဲြေတြေမႊေႏွာက္ တုိလီမုတ္စေတြ ရွင္းလင္း စာအုပ္ေတြစီရင္းညီရင္းနဲ႔ အခန္းသန္႕ရွင္းေရး အစီအစဥ္ေရာက္သြားေတာ့လည္း ေမြ႕ယာေတြ ဖုတ္ဖက္ခါ၊ ေနလွန္း၊ ၾကမ္းတုိက္နဲ႔ နဖူးကေခၽြး ေျခမမက်တဲ့အထိ ငါဟာ ငပ်င္း ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါဟာ ညႀကီးမင္းႀကီးလည္း စာ ထေရးတတ္တာပဲ၊ ငါဟာ ငပ်င္းငဖ်င္းေတာ့ ဟုတ္ပုံမေပၚဘူး။ ဒါနဲ႔မ်ား ငါနဲ႔ ပိုက္ဆံ ဘာလို႕အတူမေနရပါလိမ့္၊ ငါ့အေၾကာင္းမသိဘဲ ဆက္ဆံ ေရးက်ဲၾကတာေတြ ဒီလူေတြ ငါဘယ္လိုတုံ႕ျပန္ရမလဲ သူမနဲ႕ကဲြသြားတဲ့တစ္ေန႕ သူမကို ငါထားခဲ့ တစ္ေန႕ကို ေစာင့္ၾကည့္မယ္ဆုိတဲ့ ဒီအမ်ဳိးသမီးႀကီးကို ငါဘယ္လိုတုံ႕ျပန္ရမလဲ၊ အဲဒါ ငါ့မွာခက္ ေနတာပဲ၊ ဟုိေကာင္ ေန၀ိုင္၀ိုင္ကေတာ့ ေအးေဆးပဲ၊ သႀကၤန္တြင္းမွာ ဘယ္မွမသြားဘူး၊ အိမ္ေရွ႕ သံတံခါးပဲ ေဆးထုိင္သုပ္ေနတယ္။ ေအးေဆးပဲ၊ ငါနဲ႔ပတ္သက္သမွ် အင္း ငါကလည္း ပတ္သက္ခဲ့ တာကိုး တစ္ရာမွာ ကိုးဆယ္ကိုး အဲဒီလိုျမင္ေနၾကတာ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း၊ ငါဟာ ေလးနက္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း ငါဟာ အႏုပညာအထုံပါရမီနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္း ငါဟာ အိမ္က ေၾကာင္စုတ္ ေလးကိုေတာင္ ညစာမွန္မွန္ေကၽြးေလ့ရွိေၾကာင္း ျပဖုိ႕ မဟာရန္ကုန္သို႕ ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့၊ အလုပ္ရွင္ ကို မယုတ္မလြန္ေျပာခဲ့၊ ရန္ကုန္မွာ ေန႕ေရြ႕ညေရြ႕နဲ႔ တစ္လၾကာၿပီး တစ္ညမွာ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး တည္းခုိေနတဲ့ေနရာ ႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္ေတာ့ ဒီကားဟာ ငါ့ၿမဳိ႕ငါ့အိမ္ကိုေရာက္သြားရင္ သိပ္ေကာင္း မွာပဲလုိ႕ ေတြးမိ၊ ဟုတ္တယ္ ငါ့အိမ္ကို ေရာက္မွာဘဲ၊ ငါ့အိမ္ကို ငါျပန္ေရာက္လာေတာ့ တစ္ဖက္ မွာ ကဗ်ာ မ်က္ႏွာဖုံးရွင္၊ တစ္ဖက္မွာ ရပ္ကြက္ထဲ ရင္လို ေယာင္ေျခာက္ဆယ္၊ မနက္စာကို အလုပ္တစ္ခုႏွယ္ အခ်ိန္ယူျပင္ဆင္စားေသာက္ၿပီးတဲ့အခါ ဟုတ္တယ္ အိပ္သာ၀င္ဖုိ႕က်န္ေသး တယ္။ အားအားယားယား မဟုတ္ဘူး၊ အိမ္သာ၀င္ေနတာ က်န္းမာေရးအရ၊ ၿပီးေတာ့လည္း ေသြး သားကိစၥ၊ ရုပ္ပုံေတြနဲ႔မဟုတ္ဘဲ အေကာင္လုိ္က္ႀကီး မဆက္ဆံရသေရြ႕ ျမင္ျမင္သမွ်ႏွာဘူးက် လ်က္ ငါ့အားနည္းခ်က္ကို ၀န္ခံေနရတဲ့အေပၚ အထင္အျမင္ေသးမယ္ဆုိလည္း ေသးၾက၊ ကမာၻ မွာေတာ့ ဒါဟာ မထူးဆန္းေတာ့ဘူး။ အလိုမတူတဲ့ ကိစၥကလဲြရင္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာေဖာက္ဖ်က္ရာ လည္းမက်ေတာ့ဘူး၊ အဲသလို ကိုယ့္ဘက္က ဆင္ေျခဆင္လက္ အသင့္အေနအထားနဲ႔ ေဆး၀ါး ကိစၥလည္း အပါအ၀င္ေပါ့၊ ဘာျဖစ္လည္း ကို၀င္းျမင့္တို႕ ကိုလူဆန္းတုိ႕လည္း တားျမစ္ထားတာ သိၾကမွာဘဲ၊ စိတ္ကုိေျပာင္းလဲေစတတ္တာ သိၾကမွာဘဲ၊ က်န္းမာေရးကို ဆုိးရြားစြာ ထိခိုက္ေစႏုိင္ တာလည္း သိၾကမွာဘဲ၊ အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္ဆုိတာ အသိအေပၚ ယုံမွားသံသယျဖစ္ေန ေသးလို႕ ကိုေဇယ်ာလင္းလည္း ဒီလိုပဲေနမွာ၊ ကိုမုိးေ၀ေရာ၊ ညဆယ္နာရီခဲြမွ ပဲြကစတာ၊ ကိုငုအိမ္ ဆုိင္ကေန ေခါက္ခက္နဲ႔ေကာင္းျပည့္ေရာက္၊ ေကာင္းျပည့္ကေနေခါက္ခက္အရွိန္ မေသေသးဘဲ သီရိမဂၤလာညေစ်းမွာ လူမလဲဘဲ ပုလင္းလဲ၊ ေဆးလိပ္ေငြ႕ေတြ လြမ္းၿခံဳနဲ႔ အိမ္အျပန္ဇနီးမယား ေတြထလာေအာင္ ေခါင္းေလာင္းဆဲြရတာ ဒီတစ္ေန႕တည္းလားဆုိေတာ့ မဟုတ္ဘူးတဲ့ ဒီလိုည ေတြက မ်ားပါၿပီတဲ့ အလုံလမ္းအတုိင္း လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ၾကနဲ႔ ကားႀကီးေတြက ေဘးကေန တ၀ူး ၀ူးျဖတ္သြားနဲ႔ ကိုေဇယ်ာလင္းေရ၊ အခုေတာင္ ဘိတ္ကေန လွမ္းပူရေသးေတာ့၊ ခက္ေတာ့လည္း ခက္ပါတယ္ ညအိပ္ယာမ၀င္မွီ တစ္ခုခုထိခိုက္ခံစား ဒါမွမဟုတ္ ထူးျခားေျပာင္းလဲဖုိ႕ ေယာက်္ား သားေတြဟာ အခ်ဳိ႕ပုံေအာၿပီး ေလာင္းကစားလုပ္ၾကသလို အခ်ဳိ႕အေပါင္းအသင္းေတြစုၿပီး ညေန ညေနစည္တယ္ေလနဲ႔ စိတ္ေျဖ၊စိတ္ေျပၾကသလုိ သူတုိ႕ အဲဒီလုိ ညကို ကုန္ဆုံးလြန္ေျမာက္ေစ တာ၊ ငါ အဲဒီလိုသုံးစဲြရင္း ေယာက်္ားပီသေၾကာင္း ျပခ်င္ေနတာလား မသိတာ၊ လူမွာ ေျပာမနာ ဆုိ မနာနဲ႔ အေျပာင္အျပက္ေရာ အတည္အတံ့ေရာ အတုိင္အေဖာက္ညီမယ့္တစ္ေယာက္ေယာက္ ေတာ့ လုိတာအမွန္ပဲ၊ ခင္ဗ်ားကေတာ့ စင္ကာပူကိုသြားဖုိ႕ကိစၥေျပာမွာေပါ့။ ေျပာႏိုင္တာေပါ့၊ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ့္အေနအထား တကယ္ျဖစ္ရွိေနတဲ့ၾကားက ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့အတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ရွိေနပုံ ျဖစ္ေနပုံဟာ အံမခန္းစြန္႕စားခန္းတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ဒါခင္ဗ်ားကို ဂုဏ္ယူတက္ဝၾကြ ဖြယ္အန္၀န္ခံမိေတာ့လည္း ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္အေပၚသုံးစဲြတဲ့နိမိတ္ပုံက သစ္ေျခာက္ပင္တဲ့၊ အသီးသီးဖုိ႕လက္တစ္ကမ္းအလိုက ၾကည့္ရင္ေတာ့ အခုမွ အေညွာင့္ေပါက္တဲ့ေကာင္ကို ဘယ္ အားရစရာရွိမလဲ၊ အခုမွျပန္ေတြ႕ၾကတဲ့ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို တစ္ေယာက္က သိဖုိ႕စကား လုံးေတြနဲ႔ မလုံေလာက္ဘူးဆိုေပမယ့္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေပၚခင္ဗ်ားထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးပုံ တစ္ခ်ဳိ္႕ကေတာ့ ကြက္တိပဲ၊ ဒါဟာ ငါ့ဘ၀တက္လွမ္းဖို႕ ေနာက္တစ္ဆင့္မ်ားလား၊ တက္လွမ္းစရာ ရွိလို႕ပဲ ခင္ဗ်ားနဲ႔ေတြ႕ရတာလား၊ Black to the Future ရုပ္ရွင္ကို ၾကည့္အၿပီးမွာ နားလည္ထား တာတစ္ခုက တစ္ခ်ိန္မွာ ေမာင္ဘဟာ ကာလယႏၱရားကိုတီထြင္ႏုိင္ေအာင္ အနာဂတ္ကတီထြင္ ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ ေမာင္ဘက ပစၥဳပၸာန္က ေမာင္ဘဆီလာၿပီး ယႏၱရားျပဳလုပ္ပုံျပဳလုပ္နည္းကို ျပသခဲ့တယ္ဆုိတာ။ အဲဒီျဖစ္စဥ္တစ္ခုထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ေနတယ္ ခင္ဗ်ားျဖစ္ေနတယ္၊ အခု မုန္ တုိင္းသတင္းနဲ႔ ေနာက္ဆက္တဲြဂယက္ေတြ ျမင္ေနၾကားေနရေတာ့ ကိုယ္ဘာမွအျဖစ္မရွိတာ နည္းနည္းစိတ္သက္သာရသလိုပဲ၊ ကမာၻႀကီးက ပ်က္ေနၿပီ။ ခင္ဗ်ားက ဘာျဖစ္ခ်င္ေသးလို႕တုန္း အဲသလို႕ေပါ့။ ။
ေမာင္ယုပိုင္
This entry was posted
on 4:25 PM
and is filed under
essay type story - sept'09
.
You can leave a response
and follow any responses to this entry through the
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
.
0 comments